diumenge, 24 de novembre del 2013

CURSA DE LES PEDRERES

 
Trident Intrèkkid. Foto: Jordi.

 No tenia la sensació d'anar a una cursa. Potser estava un xic relaxat després de la Cursa de Muntanya de Girona (26 km). Però millor. Vaig dormir prou bé i els nervis no van arribar fins que poc abans de la sortida em vaig trobar als  Intrèkkids (en Carles i en Josep). Quin goig. Un trident Intrèkkid a la Cursa del Parc de les Pedreres (12 km). Vaig veure en Rabionet per allà i vaig pensar: Mira el guanyador. Vaig avisar al regidor de Girona, Eduard Berloso, que havia d'entregar algunes de les copes. Efectivament, l'encertaria. En menys de 50 minuts ho va fer l'animal. Enhorabona.

Jo fent una mitjana de menys de 6 min/km em podria donar per satisfet. El recorregut era preciós. Per això l'havia dissenyat el gran Toti. Ahir no corria. Ja ho n'havia fet prou guanyant la UT de Collserola (74 km) el dia abans. Felicitats. 

El recorregut d'ahir passava per moltes de les pistes per on entreno sovint entre setmana. I algun corriolet. Sortida dels Jardins de Fora Muralla directe per amunt cap a la Torre Gironella. Els més senglars ja van apretar el gas i no els vaig veure més. D'allà al Calvari, baixada pel corriol vermell serpentejant que et duia a tocar de la plaça de la Sardana de Sant Daniel tot passant per la Font de les Curculles. alguns avançaments. Un tros de pista passant per Can Recoder, la font d'en Fita, Can Sirvent, i la Font dels Lleons. 
A punt d'arribar. Foto: Alba.



Allà gir a l'esquerra per una pendent que déu ni do, però curta. Baixada i enfilada pel camí de les Dones, amb algun altre avançament. Una ascensió no molt pronunciada on vas fent a ritme. Una petita baixada i un corriol curt abans embardissat que et duia al punt més al de la ruta. Curt però amb temps d'avançar dos corredors que van aturar-se a caminar. De fons vaig sentit un "Collons!". A dalt era pràcticament a mig camí hi havia l'avituallament. Un got d'aigua agafat al vol i cap a baix per una pista força corrible durant quasi dos km fins arribar al pont que creua la variant de Sant Daniel a prop de l'escultura de la Margarida. 
Esprint final. Foto: Alba

 Ens anàvem passant i deixant passar amb dos o tres corredors que són amb els que vaig arribar a la meta. Uns divertits turonets de terra vermell en direcció als Polvorins, que per això la zona es diu Vila-roja- i d'allà cap al Pirulí a on s'hi pujava pel dret en el que quasi vam convertir en un nou camí de tant passar-hi corredors. De nou, descens cap als Polvorins i cap al Calvari. Just abans d'arribar-hi, girada a l'esquerra per anar al barri de Torre Gironella. D'allà a la Torre d'Alfons XII, la ferradura i la sorpresa final: uns escalons i baixada cap a la meta passant per la muralla esquivant algun turista. Preciós i original.

Arribada. Foto: Jordi.
 Molt content pel temps, 1 hora, 8 minuts i 15 segons (segons el meu rellotge), amb una mitja de 5m38s/km. I la sensació d'arribar fresc. No calia apretar més perquè màxim hauria avançat algun corredor i una hora després estaria al sofà i no escrivint al bloc. En Josep, va arribar uns sis minuts abans que jo i en Carles uns nou minuts. Gran Trident! Trintrèkkids!! 

Agrair a tots els que vau venir a veure'm sortir i a esperar-me. I als que pel camí em van animar. Merci Jordi. I sobretot un record per la Irene. Avui fas anys. Felicitats.