diumenge, 1 d’abril del 2018

ENTREBANC RERE ENTREBANC

Queden a només dues setmanes per la que havia de ser una de les grans curses de l’any, la Marató de muntanya del Cap de Creus. Una cursa descomunal de Klassmark a la que m’he inscrit dos anys i que, enguany, serà el tercer. El primer cop, el 2014, era la meva primera marató i la vaig aconseguir acabar gràcies al suport d’en Carles, com vaig poder, mort de calor, i fregant les 8 hores. La segona vegada era el 2017 i vaig haver de plegar. El sol asfixiant em va fotre un cop de pal al cap i, abans d’agonitzar, vaig renunciar. 


Aquest any havia previst dues grans curses, la del Cap de Creus i la OCC, a finals d’agost. Tot centrat en aquests dues curses. Per la primera m’havia apuntat a la Hostrailric i a la Montserrat Skyrace, també de klassmark. La cosa era entrenar amb dorsal. I pel mig, fer molts km, sobretot al febrer i al març. Però la caiguda, amb l’aturada obligada per posa el cos a lloc i les sessions de rehabilitació, la fred, la mandra, els dies de feina, les mobilitzacions per consolidar la República Catalana i un grapat de refredats i constipats, em fan replantejar la cursa al Cap de Creus per la meva nefasta preparació. La idea inicial era baixar de 7 hores però ara, serà simplement acabar-la. Imagino, això si, que finalitzant-la ja podré baixar el temps del 2014.

Amb en Pere.
Malgrat la multitud d’entrebancs aquests dos darrers mesos, sí que he pogut fer algunes sortides. Amb en Pere vam resseguir la cursa d’Astrid (20km) de fa quatre anys i he fet algunes rutes d’entre 10-15km, però me n’han faltat de més de 20km. Suposo que ho pagaré car. Ho havia de fer, precisament aquest dijous però el mal de cap i de coll (febre?) em van fer tornar a casa abans d’hora amb 14km a les cames. Un dies abans vaig anar del Bicentury fins a Sant Miquel i tornar (16km) passant exactament pel mateix lloc on vaig caure. Vaig trobar l’arrel de l'entrebancada i el lloc de terra on el meu front i el nas van quedar esclafats. Caminant surten cinc passos. Devia vlorar abans de picar a terra. 

Aquests quinze dies que queden aquest del 15 d'abril hauré de dividir-los en dos fragments. La primera setmana tocarà muntanya i desnivell. I la segona pla i relax. 

Cap de Creus.