divendres, 11 de maig del 2018

TOCA SANTA COLOMA


Com que vaig sortir desanimat de la marató del Cap de Creus, calia recapacitar. Quedava clar que em falten quilòmetres d’entrenament. Segurament també una mica més de constància.  

Des del Cap de Creus he estat bastant sistemàtic en les sortides. Totes per muntanya, fins que he notat dolor -més de l'habitual- a la columna. Per tant, després d'algunes sortides amb desnivell, he baixat al pla. Darrerament he estat fent carril bici, amb una mica de ritme. La zona del Pla de Salt i les Deveses és perfecte. Tot net i polit, ni un paper, ni plàstic ni res. Alguns animalons i silenci.  


Aquests darrers dies he afluixat perquè m'he inscrit a la cursa del Pa amb Tomàquet, a Santa Coloma de Farners. Aquest diumenge. Serà un entrenament amb dorsal. Espero que la columna no se'n ressenteixi massa. I que no plogui, que les previsions són de ruixats a dojo.

És una cursa extra, imprevista. M'hi he apuntat a darrera hora per garantir que sumaré quilòmetres a les cames (21 quilòmetres) i desnivell (1.300 m D+). L'any passat la vaig fer i gaudir fins que a mitja cursa, la calor em fa fotre garrotada al cap i vaig acabar a dures penes. El traçat era molt més punyetero del que podria semblar amb unes pujades que sembla mentida que hi puguin existir per la zona. Almenys aquest any ho han avançat unes setmanes i no serà al juny.

Aquest any tocaria baixar el temps i quedar davant d'algun conegut. Però resulta que l’organització ha canviat el recorregut per fer-lo més destraler amb un inici molt tècnic i alguna grimpada (m'han filtrat) que espero que no provoquin un tap, amb el pas per punts colomencs mítics com el Turó del Vent, Castell de Farners, el Far, Argimon i el Turó de les Gatoses. Per tant, a oblidar-me del temps. Potser millor. Menys neguit.  

La cursa, a més, m'ha de servir per seguir preparant la OCC, a finals d'agost. I també l'Olla de Núria.