dilluns, 15 de juliol del 2013

EL SENGLAR

El senglar viu de forma salvatge, entre altres llocs, per les Gavarres. També se'ls anomena així als corredors que van per boscos. Jo ben bé no sóc cap de les dues coses. Màxim, el segon,però ben petit, perquè les meves incursions per muntanya són escasses. Però bé. Fem el que podem. I com a petit senglar, vaig tenir l'honor de veure un senglar salvatge aquest dijous mentre corria per darrera del Pirulí. Baixava en direcció a la font dels Lleons per després pujar cap a la muntanya de la O, quan vaig veure'l fugint i endinsant-se a la boscuria. Sol ser un animal que en sentir-se amenaçat pot arribar a carregar. Almenys aquest cop va optar per fugir. Per més inri, passada la Font dels Lleons vaig veure una llebre creuant la pista a tota castanya, també per amagar-se. La ruta d'aquell dia va ser profitosa. Van ser tres rampes per un total de 9,3 km i 320 de D+. 

El Pirulí.

Originalment no sabia si havia d'anar per bosc i fer pendents. Encara noto la cama carregada i la tíbia adolorida i dimarts ja havia anat a córrer per darrera el Pirulí. Aquell dia havia fet un dels meus recorreguts habituals passant pel Pirulí i el Calvari i baixant per Torre Gironella per fer la volta circular a la Font del Ferro i tornar des del campus del Barri Vell de la UdG. Van ser 8,4 km i 230 de D+.


El Calvari.

Si dijous ja no sabia si anar per muntanya però hi vaig anar, el mateix em va passar el cap de setmana. Dissabte vaig aguantar sense fer el senglar. Però diumenge tenia al cap pujar als Àngels. Fa molt que no hi vaig. Però pujar i baixar són quasi 18 km i la cama no està per animalades. I menys, tot sol. Per tant, vaig decidir que aniria fins a mig camí, a l'Olivet (prop de la casa de les Figues) i tornaria a baixar. Hi ha tres o quatre rampes prou fortes com per sentir-me satisfet. I així va ser. Però... quan ja baixava vaig decidir girar i tornar a fer l'última rampa i després estudiar una pista. I efectivament, anava cap a on sospitava jo: als Ecosistemes. Que bé!! He trobat el punt de connexió entre les dues zones. Molt útil pel futur. Vaig baixar per un dels camins en un descens que em va dur fins pràcticament fins al final. Una sortida amb 10,7 km i 380 de D+. 


El resum són tres bones sortides, encara amb molèsties però content de tornar a les Gavarres després de tants dies fent 6 km pel carril bici. Ara tinc al cap fer un Pirulí- Torre d'Alfons XII - Castell de Montjuïc i tornar. Una ruta nova és una nova motivació!!