dilluns, 24 de març del 2014

LA COMPANYIA

Des de la pujada als Àngels, hi ha hagut entrenaments, entrenaments, entrenaments. Km, km i km. Com a curiositat, la utilització de les quatre vambes que tinc per casa. I que he sortit 6 dies (un dels quals en bici) dels últims 9. Dos dies acompanyat, que han servit per aprendre coses, algun consell i sobretot, descobrir alguns camins.

El dimarts, vaig sortir amb en Carles. El que havia de ser una sortideta tranquil·la per estirar les cames, va convertir-se en una sortida de 17,2 km amb poc desnivell. Des de la plaça Catalunya fins a Sant Gregori, passant per la Nestlé i d’allà a Bescanó i tornada pel Pla dels socs de Salt i les hortes de Santa Eugènia. Encara estava cuit de la cursa de diumenge i el ritme no va ser molt ràpid, però va servir per poder entrenar amb un monstre (ell el cap de setmana havia fet uns 100km i anava bastant fresc) i per descobrir algun caminet per al futur. Caminets que m’han de permetre, un dia, anar a Sant Grau des de Girona. És el que té anar acompanyat, que del guia sempre n'aprens coses. Vam parlar de la seva aventura de tres etapes a la UT Les Fonts de Xerta, de la Pierra Menta on hi havia en Pinsach (11è) i en Toti (15è) entre altres... Tot plegat, divertit. Vaig fer servir les Mizuno Wave Rider 15.

El dimecres va venir la gran novetat: vaig agafar la Mountain bike d’en Miquel i vaig fer 20,8 km amb uns 175D+ pel carril bici. Vaig anar a Cassà de la Selva i tornar. No sé com acabarà aquesta aventura, però intentaré agafar la bici un cop a la setmana, almenys. Així entreno altres músculs i no em destrosso les articulacions. Em vaig sentir estrany però no em va desagradar.

El dijous vaig tornar a les Gavarres. Pujada per la torre d’Alfons XII, pujada ràpida pel Camí de les Dones i retorn pel Cul del Món i Torre Gironella. Van ser 13,5 km i 500D+.  Vaig fer servir les Brooks Pure Grift 2.

El dissabte havia quedat amb l’Ernest i dos amics seus, en Juanjo i en Dani. Vam sortir de Bescanó en direcció a sant Grau però per uns corriols desconeguts per mi. Vam empalmar un corriol de 2,1 km al 15%. Un cop a dalt, vam baixar cap a Bescanó de nou, vam creuar el poble i vam enfilar fins a la Miquela amb un tram de mig quilòmetre al 14%. A continuació, altre cop baixada fins acabar a Bescanó. Per sort no li vam fotre molt fort perquè em notava bastant carregat. Cap a casa content perquè de nou havia deescobert nous camins i corriols que segur que repetiré un altre dia. Córrer amb gent fa encara més divertida la cosa. El resum són 16,3km i uns 590 D+. Les vambes: Mizuno Wave Ascend 8.

Diumenge... els diumenges s’ha d’aprofitar. Tenia un dinar però abans vaig estirar les cames pel carril bici. Van ser només 6,5km però la meitat els vaig fer a ritme frenètic. Utilitzant les Mizuno Wave Rider 15.

Aquest dilluns, ha tocat tornar als Ecosistemes. Pujada per la Torre d’Alfons XII, Ecosistemes 3 per l’esquerra (inclouen un tram de quasi 2km al 9% però quatre paelles descomunals) i retorn a casa pel Cul del món i Torre Gironella. La sortida, d'11,2 km i uns 420D+. Aquesta vegada amb les Saucony Jazz 14, que ja freguen els 1.000 km. Tenen la sola molt bé. De fet, estan perfectes, excepte les punteres.

I bé... de moment és tot. Entre setmana parlaré amb calma del calendari de curses que tinc previst fins a l’estiu. Ah!! Ara afluixaré un pèl que diumenge vaig amb en Carles a fer uns 30km pel Cap de Creus. Serà el meu rècord!!!

Unknown ha dit...

Amb quines vambes et quedes? Jo de muntanya només tinc les Asics Fuji Trabuco.
Saucony, Mizuno, Brooks.. tenen tanta bona pinta totes!!

Tapi Carreras ha dit...

Les Asic Trabuco diuen que són una garantia sempre.

Jo no hi entenc massa de vambes, però vaig:

-Les Saucony Jazz 14 m'han anat molt i molt bé. Peneta que ja tenen 980km... i en volia unes d'iguals i ja no en fan.

-En Toti em va recomanar les Mizuno Wave Ascend 8, que van molt bé també. I espero allargar-les també cap als 1.000 km.

-També tinc unes altres Mizuno, les Wave Rider 15 per pla, que també van força bé perquè tenen força sola... I jo necessito protegir molt el taló que tinc fascitis. Les puc anar fent servir per moooltes sortides de pla: carril bici i asfalt.

- Les que m'han fallat un pèl són les Brooks Pure Grift 2. Les dissenya un paio americà molt per un estil ídil de correr i una imatge bastant trencadora. Les que jo tinc tenen poca sola i poc drop (poc taló) i la veritat és que a partir del km10 noto molèsties. Només les faig servir per sortides de muntanya no massa llargues per anar-les gastant però no massa per gust.

I això és tot. No sé si resolc res o si ho resolc tot. xDD

Unknown ha dit...

Mizuno ho peten, havia tingut moltes bones referències (llegint... veient la penya quines es calça etc...)

De moment a rebentar les Asics (per pla tinc també Asics, les GT2000) i la veritat és que estic content, anteriorment per exemple havia tingut unes Adidas i una mierdapinxáunpalo!! Les costures interiors estaven super mal fetes i em donava pel sac cada cop que sortia a córrer.

Saucony i Mizuno volia dir

Tapi Carreras ha dit...

jeje, això però només és la meva modesta opinió!