dilluns, 23 de setembre del 2013

SIS

Segueixo amb els entrenaments marcats a la taula feta per en Carles. Admeto que la setmana se m'ha fet dura i que encara queden moltes jornades de brega a les cames i a la ment. Però per arribar a temps a la Cursa de Muntanya de Girona (3 de novembre), no hi ha remei. I la satisfacció en acabar cada entrenament segueix compensant l'esforç i el patir del moment. No parlaré massa de les meves cames, per no fer-me pesat, però segueixen causant molèsties. Però.... a qui, no? Doncs això.

Aquesta setmana han tocat 45 km en quatre sortides. Al final, per allò d'acabar d'arribar a casa han estat 46 km. Mai he anat al límit del ritme, per evitar lesions o empitjorar el que ja noto. 
Crec que mai havia fet tants quilòmetres. I aquest mes ja sumo pràcticament 124 km. 
 Ja porto 6 sortides senyalades a la taula. Encara en queden 17 més abans del dia de la Cursa.

Començo l'explicació de les sortides de la setmana. L'entrenament 3 ja l'havia comentat, però repeteixo el comentari literal perquè s'inclou a la darrera setmana.

Setmana 2 (16/09/2013 – 22/09/2013)
Quilometratge.
16/09/2013
17/09/2013
18/09/2013
19/09/2013
20/09/2013
21/09/2013
22/09/2013
10
----
10
----
10
----
15
Desnivell.
La sortida de dilluns pel carril bici, per recuperar, les altres dues de 10 km amb un desnivell no inferior a 300 metres positius, la de 15 buscant els 500 mínims.

 
Entrenament 3 (16 de setembre): Dilluns tocava un "descans actiu" pel carril bici. I així va ser. Deu quilòmetres sense més, a un ritme molt suau. Va ser a 5 minuts 28 segons per quilòmetre. El bessó es va queixar com mai i vaig acabar força desanimat. Ara toca resar perquè dimecres la cama estigui millor.


Entrenament 4 (18 de setembre): Dimarts repetia distància, 10 km, però hi havia d'afegir desnivell. Com que encara quedaven dues sortides més els propers dies, vaig buscar una ruta no massa punyent. En resum vaig fer la tradicional pujada al Pirulí, i vaig anar al restaurant Cul del Món pel Calvari. Allà vaig fer l'itinerari que volteja la Font del Ferro. Vaig tornar pujant per Torre Gironella i de nou al Calvari, Pirulí i cap a casa. Sempre al·lucino amb la quantitat de bèsties que hi ha en aquella zona. Sobretot cavalls i gossos lligats hores i hores. Van sortir uns 280 metres de desnivell positiu. 

Entrenament 5 (20 de setembre): Dijous de nou tocaven 10 i uns 300 de desnivell positiu. Vaig començar novament amb una pujada al Pirulí, amb més animals que mai. I tots deslligats menys els cavalls que estan a l'estable: cabres, gallines, un xai, burros, un poni i el mític pincher (o xiuaua, no sé què és), que em va fer la tradicional mossegadeta al peu abans de tornar a casa seva. Des del Pirulí, vaig anar fins a la muntanya de la O i vaig baixar per la Font de les Curculles. Des d'allà vaig començar el camí de les Dones. No sabia segur si seguia el camí correcte i anava sumant metres i pujada. quan veia que girant tornava a casa fent els 10 km marcats, ho vaig fer. A casa vaig comprovar que el camí era el correcte. Però si hagués arribat a dalt hauria sumat uns 2 km de més. Al final, 10 km i 430m de D+.

Entrenament 6 (22 de setembre): Jornada dura. Volia anar a Sant Miquel des de casa pel dret. Pujada al Pirulí, baixada per les Curculles i corriol de la riera de l'Onofre, darrera la Font del Ferro. Després una pujada amb una pendent molt forta que he de fer caminant i un puja i baixa fins a Can lliure. Des d'allà a Sant Miquel, vaig fer la pujada normal pel camí boscós. Sense parar, vaig fer la baixada clàssica sobretot per pista i en arribar a Sant Daniel, vaig pujar a la muralla i cap a casa directe. Uns 15,6 km i 630m de D+. El tram des prop de la font del Ferro fins a Sant Miquel és el mateix que l'inici de la Cursa de Muntanya de Girona. Ho he sabut ara. Suaré.... 


 El resum setmanal és que tinc les cames bullint d'esforç. Però toca seguir!! Per cert, amb en Carles hem estudiat fer alguns canvis a la taula perquè vull incloure-hi la cursa del Carrer Nou. I just el dia que la fan (20octubre), tenia la simulació de la cursa de muntanya de Girona (els 26 km). La modificació afecta força les setmanes que venen. 
De moment, ara tinc això al cap: 


Setmana 3 (23/09/2013 – 29/09/2013)
Quilometratge.
23/09/2013
24/09/2013
25/09/2013
26/09/2013
27/09/2013
28/09/2013
29/09/2013
----
12
----
15
----
---
20
Desnivell.
La sortida de 12km, amb un desnivell no inferior a 300 metres positius, 
La de 15, uns 500.
La sortida de 20, una pujada als Àngels.

Seguirà doncs la canya, sense cap dia corrent en pla i sumant  47 km i desnivell.