dilluns, 21 d’octubre de 2013

CURSA DEL CARRER NOU

La darrera setmana ha estat estranya perquè tocava acabar-la amb la Cursa del Carrer Nou. Una carrera on vas a donar-ho tot des del km0 i no hi ha temps per controlar els ritmes ni regular massa. Després de la càrrega de les darreres setmanes a nivell de quilòmetres i desnivell per preparar-me pels 26 km de la Cursa de Muntanya de Girona, aquesta trencava amb tot. Pla i més pla. I asfalt. però s'havia de fer, perquè és de Girona i perquè serviria per comprovar les meves millores respecte a la cursa de l'any passat. Tot i ser una setmana diferent, formava part d'una manera o altra dels dos mesos d'entrenaments específics.
En teoria el pla era aquest:

Setmana 6 (14/10/2013 – 20/10/2013)
Quilometratge.
14/10/2013
15/10/2013
16/10/2013
17/10/2013
18/10/2013
19/10/2013
20/10/2013-

10
----
10
----
----
10  CN


Entrenament 16 (15 d'octubre): En teoria tocaven 10 km pel carril bici. Però estava cuit dels 25 quilòmetres per muntanya de dos dies abans. Vaig optar per fer-ne 8,5 a un ritme mitjà. Crec que va ser positiu no forçar més. Normalment si feia canvis eren per allargar un xic, però aquest cop va ser per reduir.
 
Entrenament 17 (17 d'octubre): Novament reducció de km. Només 5km, això sí a tota castanya. Temia arribar massa fos a la cursa i vaig optar per fer només la meitat. 
Entrenament 18 (20 d'octubre):  Aquest entrenament, de fet era la cursa del Carrer nou. 10km a tota castanya amb la pujadeta a la Catedral pel mig. difetents objectius públics i private. El primer era baixar el temps de la passada edicíó. Aleshores començava en això de córrer i vaig marcar 52min:27seg. El segon era baixar els 50min. Llavors volia dir una mitjana de 5min/km. Assumible tot i l'esforç extra de la pujada a la Catedral. Com a tercer, baixar de 48 min. Havia fet alguna prova al carril bici i era factible. La nit abans no vaig dormir massa pels nervis. Anant cap a la sortida vaig haver d'entrar a un bar a fer un riu pels nervis ja sentint els tambors d'una xaranga. Nervis també per tenir un bon lloc a la sortida. L'alcalde va disparar el tret de sortida. Uns primers metres quasi caminant perquè érem molts participants en poc espai. Ja a la Gran Via, en semibaixada, vaig començar a apretar. Els dos primers km a un ritme extraordinari (4:16 i 4:35). Segurament massa. Per això, al tercer vaig frenar (4:46) coscient que no aguantaria així. 
Foto: Alba.
Foto: Alba.
El 4t vaig tornar a apretar, potser perquè hi havia moltíssima gent al carrer animant i no volia decebre, El 5è i el 6è van ser  força de contensió ja esperant la pujada a la Catedral (4:33 i 4:39). A finals de sisè km va començar el flato. no era molt fort però sí que molestava un xic. El 7è km ja era la pujada (5.32). No és massa res excepte la part final. Intentes no abaixar la marxa i arribes a dalt desfet. Després venia un tros de baixada on hi ha dues opcions: gas per recuperar el minut que es perd de mitjana pujant o anar baixant i recuperant. Vaig optar per la segona. Arribava als darrers tres km. Molta recta eterna. PasseigGeneral Mendonza, Rutlla, Emili Grahit i  Joan Maragall. el 8è vaig intentar ésser conscient que encara quedava tros (4:42). Al 9è anava força fos i em semblava que no podria abaixar massa més la mitjana. Em va sortir a 4:39. M'avançava gent i jo m'avançava algun, A la recta final vaig fer una apretadeta i vaig acabar el km a 4:26. Al final 46min:46seg amb 4:41 de mitjana per cada km. Força satisfet. En acabar pensava: "L'any vinent no hi torno. No estic fet per esprints de 10 kms.". Minuts després ja havia canviat: "He rebaixat quasi sis minuts en un any. Entrenar val la pena. L'any vinent he de baixar de 45min".  I corrent, cap al cotxe per anar a la Marató de Cinema de Sitges: 1h45min en cotxe, 9 hores assegut en una butaca i després tornar en cotxe en 1h.45min més. Jornada complerta i molt satisfactòria.  

I res, ara ja pensant en la setmana que comença, més a prop de la Cursa de Muntanya de Girona. Hi ha una taula marcada. Però tinc el neguit encara d'un tram de cursa que no he fet mai i desconec... Veurem.
Setmana 7 (21/10/2013 – 27/10/2013) 
Quilometratge.
21/10/2013
22/10/2013
23/10/2013
24/10/2013
25/10/2013
26/10/2013
27/10/2013
----
10
---
----
10
---
15
Desnivell.
La primera de 10km, pla.
La segona de 10km, amb uns 300 de desnivell.
La de diumenge, amb uns 500 de desnivell.