dilluns, 28 d’octubre del 2013

EL FÍSIC I LA MENT

La darrera setmana ha anat prou bé. I no he fet massa cas a la planificació prèvia. Era la setmana entre la cursa del Carrer Nou i la Cursa de Muntanya de Girona. s'havia d'aprofitar per recarregar les cames al màxim després que durant l'anterior em dediqués a fer pla pel Carrer Nou i perquè els dies abans de la Cursa de Muntanya no podré apretar les dents. 
Em tocava això:
Setmana 7 (21/10/2013 – 27/10/2013) 
Quilometratge.
21/10/2013
22/10/2013
23/10/2013
24/10/2013
25/10/2013
26/10/2013
27/10/2013
----
10
---
10
----
---
15
Desnivell.
La primera de 10km, pla.
La segona de 10km, amb uns 300 de desnivell.
La de diumenge, amb uns 500 de desnivell.
Entrenament 19 (22 d'octubre):    La teoria deia que havia de fer 10 km pel carril bici, per acabar de fer l'impàs entre el carrer Nou i la tornada a la muntanya. Però em vaig aixecar sense cap intenció de complir-ho. Vaig pensar que millor fer una càrrega lleugera a les cames amb algunes rampes. I així va ser: Un recorregut de pujades i baixades per Sant Daniel, Torre Gironella i les Pedreres. Allà on picava dret, més gas. En baixada, al ralentí. Al final vaig compensar el desnivell (200m d D+) amb un km menys. En total, doncs 9 km.



Entrenament 20 (24 d'octubre): Aquest cop sí que la planficiació marcava fer unes pujades. I vaig recuperar alguns dels meus clàssics. Pujada al Pirulí i pujada pel camí de les Dones amb tornada pels "loopings" de Font de la Pòlvora Pujant la llet rebotava per la panxa. Haviaocmençat molt aviat per temes de feina. Era el mateix itinerari que el cinquè entrenament de tota la sèrie. El vaig fer un pelet més ràpid. Un minutet. Baixant m'ho passava molt bé, entre gallines i cavalls sota del Pirulí. I el crit d'un nen: "Sus vais a caer!". Van sortir 10,5km i 400 m de D+.


Entrenament 21 (26 d'octubre): : Feia dies que estava intranquil perquè de la Cursa de Muntanya no coneixia el tram central. Hi havia anat un cop i m'havia perdut. Faig fer un crit d'auxili als Intrèkkids i va sortir una convocatòria pel dissabte amb quatre corredors: en Carles, en Cesc, en Josep i jo. Van plantejar una ruta que esquivava algunes parets de la cursa però que mil·limètricament passava pel tram central que m'havia perdut. Era una mica animalada, perquè només quedava una setmana per la Cursa de Muntanya, però no tenia la necessitat de saber què hi havia allà al mig. el primer tram de la ruta el vam fer fins a sota de Sant Miquel, a ritme suavet. I jo insistint en que sí, que s'havia d'anar lent. Ja duien un 6 km i començàvem el tram que desconeixia. d'immediat vaig veure els errors comesos. Buf. hi ha tants camins, camients i corriols que en qualsevol moment pots haver de girar i si t'ho saltes, has begut oli. Aquest tram intermig és ple de pujadotes i baixadasses. Però almenys un xic més corribles que l'animalada que vaig fer amb en Jordi quan buscàvem el camí. Ja a sota dels Àngels tocava fer un tram de la línia elèctrica. Espectaculars 300m al 41%. Caminar ràpid i a dalt del Santuari en deu minuts. Allà, enlloc de fer la baixada de la Cursa de Muntanya (que ja conec) vam baixar pel dret. em sentia bé i satisfet. Sense la decepció del simulacre de setmanes enrera. Vam fer 21 km, amb 1000 de D+. I les cames menys ressentides del que podria pensar.
Ara conec tot el recorregut i em veig capaç d'acaba-lo i de fer-ho amb certa dignitat. 
Físicament n'estic convençut que puc. Tothom m'ho diu i ho noto.  
Mentalment.... Treballaré tota la setmana que queda per no fallar. s'ha de sortir amb molta moral i no perdre-la pel camí!
S'haurà de començar lent, per no rebentar abans d'hora. Tampoc m'hauré de posar nerviós per poosibles taps als primers corriols de pujada. Tot allò que no pugui córrer al principi serà energia que puc tenir al final.
I hidratació. A tots els avitituallament s'ha de beure obligatori. Necessari. Imprescindible. I sempre més d'un got. Mínim dos.



Ara ja només queda això: (Faré un post previ a la cursa. La cursa en mereixerà un per sí sol):

Setmana 8 (21/10/2013 – 03/11/2013) 
Quilometratge.
28/10/2013
29/10/2013
30/10/2013
31/10/2013
01/11/2013
02/11/2013
03/11/2013
----
15
---
10
----
---
CMG
Desnivell.
La primera de 15Km, amb 300 de desnivell
La segona de 10km, pla.
La de diumenge, la CURSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!