dilluns, 27 de gener del 2014

PRIMERA PROVA DE FOC

Ja ha acabat la primera setmana d'entrenaments pensada en la mitja marató de les Vies Verdes. Una setmana variada amb jornades de tota mena: sèries, muntanya i cursa continuada. Sobretot ha servit per començar a adaptar-me al pla i a anar a ritme accelerat, un concepte que per muntanya no és necessari. Aquest seria el resum:

Entrenament 1 de 13 (20 de gener): Eren tant sols 5 qilòmetres pel carril bici. De fet, ni hauria tocar sortir perquè ho havia fet el dia abans, amb 22km per muntanya. Però començant un dilluns aconseguia quadrar tots els entrenaments que volia fer fins el dia de la cursa, el 16 de febrer. Tenia les cames força cansades per l'esforç del dia abans i vaig decidir fer la sortideta a la nit. Frontal i xino xano, els cinc quilòmetres pel carril bici. Em segueix fent gràcia això de córrer de nit i tenia la il·luminació limitada. La trotadeta, a 5min 21seg el km.

Entrenament 2 de 13 (22 de gener): Tocaven 10 km amb sèries estil piràmide pel mig. Un martiri això dels canvis de ritme. quan et toquen els minuts ràpids, no acaben mai. I quan et toquen els lents, acaben de seguida. Tenia el rellotge amb avisos cada minut. Cap al quilòmetre dos vaig començar amb els canvis. Un minut ràpid i un lent, dos ràpids i dos lents, tres ràpids i tres lents, dos ràpids i dos lents, un ràpid i un de lent. Dibuixat surt la piràmide. La primera tanda la vaig acabar cap al km 5. I vaig decidir fer-ne una segona. El rellotge però, va  avisar-me que estava en bateria baixa i va deixar de vibrar cada minut, per estalviar energia. Per tant la segona tanda la vaig fer a ull. Una mica de vergonya quan en els tres minuts ràpid vaig avançar un ciclista i al cap de vint metres vaig frenar.... 

Entrenament 3 de 13 (24 de gener): Tocaven 10km per muntanya. Vaig optar per fer la volta circular pels Ecosistemes 3, o sigui fins al restaurant Can Pol (abans Can Max) a mig camí dels Àngels i tornar. Per arribar a la zona dels ecosistemes, pujada al Pirulí. I al tornar cap a casa, de nou pel Pirulí. Al final em van sortir dos quilòmetres més i quasi 500 D+. 

Entrenament 4 de 13 (26 de gener): Primera prova de foc: 20 quilòmetres pel carril bici. Sortida poc abans de les dues. Intento mantenir un ritme de 5min/km. Als primers quilòmetres, en fred, surten sempre alguns segons de més. I sempre pica un xic cap amunt. Van passant vels minuts... La Creueta, Quart, Llambilles... i Cassà de la Selva. Quan porto 11 quilòmetres mitja volta i tornada. A partir d'asquí, sempre retallo algun segon als 5min/km. Al final, em surten exactament 22 km i un ritme exacte de 5min/km. Tinc dues setmanes per intentar millorar aquesta mitjana per la cursa. Ara mateix faria 1 hora i 45 minuts a la mitja marató. El fet que hi hagi molts quilòmetres de baixada pot ajudar-me a rebaixar aquest ritme. Tinc altres proves de foc previstes, a veure com anirà.

He fet quatre quilòmetres més del previst (total setmanal: 49km), segurament perquè la setmana que ara comença no podré fer tots els que voldria. Toquen tres sortides: una amb sèries i 10 km(cabells Bart Simpson: un minut ràpid i un lent repetidament), una de 15 km a ritme suau i una de 25 km força ràpid (segona prova de foc). Aquesta darrera potser l'hauré d'escurçar perquè tot i que no estava previst, em toca treballar i no sé quan tindré temps. Salut i seguiré informant!!