diumenge, 2 de febrer del 2014

CANVI DE PLANS

Segona setmana d'entrenaments per la mitja marató de les Vies Verdes (16 de febrer) on he hagut de fer alguns canvis per qüestions laborals. Les sensacions no han estat massa bones. Les cames carregades a base de bé i molt pesades. Espero que almenys serveixi per anar afinant les cames i que quan les deixi descansar a prop del dia de la cursa, tot es transformi en un bon resultat. De fet, aquesta setmana semblava que pensava més en la OCC (28 d'agost) que en les Vies Verdes. Per exemple, vaig fer una visita a en Toti a Esports Nabes per uns primers consells de material, entrenaments, logística i dades del recorregut que m'espera pels Alps. Queda encara molt, però, de fet, fredament no queda tant. Per cert, en Toti ha guanyat la cursa de Rocacorba. Un màquina amb qui m'he creuat els darrers dies al carril bici. Ell fent sèries, jo intentant-ho.

El resum de la setmana és aquest

Entrenament 5 de 13 (28 de febrer): Tocaven uns 10 quilòmetres pel carril bici fent sèries que he batejat com a cabells d'en Bart Simpson. O sigui, canvis de ritme d'un minut. Un de ràpid i un de lent. El dibuix que surt en el ritme és com el dels cabells d'en Bart. Van sortir tres tandes de 5 minuts ràpids i cinc lents. Tot i que les cames recordaven que dos dies enrera havien fet 22 km a una mitjana de 5 minuts el km, vaig acabar bastant satisfet. Els min uts ràpid els feia a un ritme inferior als 4min/km. Seria però l'única sortida amb bones sensacions.

 Entrenament 6 de 13 (30 de gener): Per diferents circumstàncies, vaig haver de sortir al migdia. Eren 15 km i no tenia temps de dinar si volia ser a la feina quan tocava. O sigui... vaig arribar un pèl tard tot i retallar mig km. Tocava simplement fer 15 km, a un ritme que no m'exprimís al 100%. El rellotge l'havia deixat configurat per error amb avisos cada minut (molt útil quan faig canvis de ritme), fet que em va anar atabalant cada seixanta segons. A més, potser pel neguit de la feina, vaig acabar desconent de l'entrenament, tot i que la mitjana, per no forçar no estava malament: 5:10/km. L'objectiu el dia de la cursa serà estar els 21 km a un ritme inferior a 5m/km per fer mensys de 1 hora i 45 minuts.

Entrenament 7 de 13 (1 de febrer): En teoria tenia planificat fer 25 km a bon ritme. Dic en teoria perquè en principi no treballava. Però va tocar anar a la feina i vaig decidir canviar de dia els entrenaments programats. O sigui, els 25 km els faré dilluns i les sèries que havia de fer dilluns les vaig fer dissabte. Eren sèries a l'estil piràmide. O sigui: un minut ràpid i un lent, dos ràpid i dos lent, tres ràpid i tres lent, dos ràpid i dos lent i un ràpid i un lent. Vaig fer dues tandes. La sensació va ser que no acabava de córrer al màxim quan tocava per no morir en l'intent. Malament doncs, perquè hauria d'acabar fos. Vaig comptar deu gatets, de tots colors. Un molt semblant al meu. Com que em sentia malament pel canvi d'entrenaments, enlloc de 10, vaig estirar un pèl més... 11'5km.

La setmana vinent ha de ser la més dura: una tirada llarga a bon ritme i rampes per les Gavarres, entre les quatre sortides. Ja queda menys per la cursa.