dilluns, 10 de febrer del 2014

LLEST

Després de tres setmanes d'entrenament específic, ja estic llest. O he d'estar-ho. Potser haurien calgut tres o quatre setmanetes més, però és el que hi ha. I crec que és suficient per fer un bon temps aquest diumenge, a la Mitja Marató de les Vies Verdes. Ara només em queden dues sessions, però curtes, per arribar descarregat de cames. 

Aquesta darrera setmana he fet el meu record en set dies: 60,5 km. Mai n'havia fet tants. Si bé és cert que la majoria han estat en pla. Tot plegat per acostumar les cames a anar a un ritme ràpid molts quilòmetres seguits i patir-los el menys possible. Crec que estic prou preparat per baixar de 1 hora 40 minuts. O sigui, una mitjana de 4m45seg el km durant 21 km. La clau serà aconseguir un petit coixí fins a la meitat del recorregut, que fa un pèl de baixada. Després aguantar el ritme. Aquest és el resum de la meva tercera setmana: 


Entrenament 8 de 13 (3 de febrer): Agafo el cotxe i enfilo cap a Llagostera. D'aquí sortirà la cursa. Toca examinar un tros de recorregut. Surto des del pavelló. Faig 11 km d'anada per reconèixer la ruta pel carril bici i els altres 11 km de tornada. La primera part la faig a tot taco. Molt ràpid gràcies a la tendència descendent i aconsegueixo una mitjana de 04:34 el km en 11km, fins a Santa Cristina d'Aro. A la tornada, amb una mica de vent i en tendència ascendent, acabo fent els 22km a una mitjana de 04:56. Acabo força content, amb una simulació de mitja marató de 1 hora 44 minuts, sense haver de treure el fetge.


Entrenament 9 de 13 (5 de febrer): Sortida de trote pel carril bici, sense buscar fer bon temps. Estic tant fart del carrilet que després de passar per la zona dels gats (en compto deu de tots colors) enfilo cap al Bon Pastor i lés intal·lacions esportives del GEiEG. Després giro per fer la baixada fins al Parc Científic de la UdG i torno al carril bici fins a Quart. Desfaig el camí i de nou, enlloc d'anar directe a la Creueta pel carril bici, pujo al Bon Pastor i al GEiEG i baixo pel Parc Científic, ja cap a casa. 15km un pèl diferents.


Entrenament 10 de 13 (7 de febrer): Tenia programades unes rampes. Pujades a tota castanya per les Gavarres. Una manera, ja prevista de desconnectar de tant carril bici. Han de ser uns 10km. Pujo més ràpid que mai fins al Pirulí, on darrerament hi ha un cavall nou, que s'esvera molt quan passo. També un parell de gossos que no sé si mai han estat sense una cadena que els té permanentment lligats. També un gos petit que sempre surt a l'esprint per saludar les meves cames. Baixo pels Polvorins en direcció a la font del Lleons. Poc abans giro a la dreta i vaig per una pista que passa just pel primer túnel de la variant de Sant Daniel, des d'on es veu una escultura en forma de Margarita. També faig aquest tram més ràpid que mai. Però mig rebento. Havia pensat en baixar i tornar a fer aquesta pista però intueixo que petaria i decidieixo anar cap al restaurant Cul del Món. Allà pujo primer fins a la muralla i després fins al barri de Torre Gironella, com puc. Passo pel Calvari i cap al Pirulí i avall. Veig dues cases a sota el Pirulí que en poc temps han allargat el seu espai de domini, amb tanques, considerablement. Potser responen a la intenció de l'Ajuntament de posar ordre a la zona de les Pedreres. diran que tenen drets consolidats? Em surten 10km amb 350mD+


Entrenament 11 de 13 (9 de febrer): Tocaven 15km a bon ritme. De nou pel carril bici. Quina tortura. Tinc la sort que començo enganxat darrera d'un noi. M'estira 3km fins que fa mitja volta. Però m'ha servit de llebre i aconseguir un bon ritme (4:41). Segueixo tirant direcció a Llambilles. Hi ha moltíssima gent. Els caps de setmana, el carrilet, està massificat! Moltíssima bicicleta. més tard sabré que a quart s'hi feia una prova. Vaig tirant i tirant i passo un moment fluix, coincidint amb un tram amb pujadeta que en tornar serà baixadeta. Sene més arribo al destí amb una mitjana de 4:48. Amb això, faria la mitja marató en 1h 40m i pocs segons. Vaig ben orientat. Per molta gent l'objectiu pot ser baixar de dues hores. O de 1h 45minuts (per allò de la mítica mitjana de 5 minuts/km). Jo m'he dit a mi mateix que puc en menys d'1hora 40 minuts. Veure, Però si no puc, no serà la fi del món. Salut!!!