dijous, 21 de març del 2013

MARXA ENRERA




 


















Dimarts vaig agafar-me festa a la feina i vaig anar a Vallter per fer una caminada sumant desnivell. Vam deixar el cotxe poc abans de l'estació d'esquí. Vam pujar pel refugi d'Ulldeter fins al coll de la Marrana. Hi havia moltíssima neu. 

Ens enfonsàvem a cada pas. Sobretot el que anava primer dels tres que erem. Almenys servia per deixar la marca dels peus. Al coll de la Marrana vaig patinar amb una placa de gel i vaig picar amb la mà a terra. 

 

El resultat és que tinc un dit massegat i he de portar un embenatge durant cinc dies. Vam tirar cap al Bastiments. Feia vent. Aixecava la neu i l'esclafava a la cara amb força. De sobte, els núvols van ocupar tota la ruta i la visibilitat era d'escassos deu metres. 



Després d'alguns dubtes, vam decidir fer marxa enrera. Havíem arribat a uns 2.600 metres. Tenint en compte que tots hem pujat diverses vegades al Bastiments i que tampoc calia arriscar-se, vam anar cap avall. 

Sabíem de sobres el camí però no valia la pena patir ni fer patir.




 


 Dues rutes curtes

No volia desaprofitar el dia de festa i, a la tarda, vaig anar a córrer. Un circuit curt de sis quilòmetres, amb sortida al carril-bici i pujada fins a les instal·lacions del GEiEG de Palau pel Bon Pastor. El ritme em va semblar més ràpid de l'habitual. Era el primer dia que tornava a córrer després de la Pujada als Àngels. No entenia perquè em sentia tant bé si encara em notava les cames cansades dels Àngels i de l'excursió matinal. Però bé. La rampa del Bon Pastor la vaig passar més de mig minut més ràpid que en altres ocasions. A continuació vaig anar pel servei d'Esports de la UdG i vaig baixar fins al carril bici pel Parc Científic.Uns 100 metres de desnivell positiu.

Avui dijous, he tornat a posar-se les vambes esportives i he recuperat el reorregut de 8,5 quilòmetres que passa per la pujada del pirulí, els polvorins, el Calvari i la ruta circular de la font del Ferro. La tornada, l'he feta resseguint la baixada de la muralla des de la UdG. M'encanta aquest itinerari tant variant: els animals i les barraques del Pirulí, combinació d'asfalt, pista i corriols, pujades i baixades. Un desnivell sumat de 200 metres positius. Novament m'he sentit ràpid. Això m'ha fet pensar..... I si m'apunto a una cursa curta tornant del meu viatge al Marroc per Pujar al Toubkal? N'hi ha una de nocturna que.... Ja veurem.